Czy zawodnik sam może dbać o swoje ciało?

 

Fizjoterapeuta towarzyszy zawodnikom  praktycznie przez cały dzień, dbając o odpowiednie przygotowanie zawodników do treningu. Do tego dochodzą specjalne treningi, tj. odnowa biologiczna, czy treningi motoryki.

Nie oznacza to, że zawodnik jest uzależniony od obecności fizjoterapeuty. Chciałbym przedstawić Wam metody pracy indywidualnej, bądź autoterapii.

  1. Rozcięgno podeszwowe (podeszwowa powierzchnia stopy)

Warto zaopatrzyć się w piłeczkę do golfa lub baseballu. Rolowanie stopy na piłeczce przynosi korzystny wpływ
na obniżenie napięcia rozcięgna, a tym samym obniżenie dolegliwości bólowych stopy i okolicznych stawów. Trening
w „korkach” jest obarczony częstymi dolegliwościami stopy i stawów skokowych. Ale nie tylko! Regularne rolowanie rozcięgna może poprawić kondycję innych mięśni kończyn dolnych.

  1. Obolałe nogi po treningu/meczu

Dużo piłkarzy nożnych wykorzystuje wałek do rolowania mięśni kończyn dolnych. Jest to prosty sposób zmniejszania napięcia powięzi. Jest to struktura, która otacza mięśnie. Podczas wysiłku jest ona podrażniana przez kwas mlekowy, w wyniku czego dochodu do jest podrażnienia.

Aby rozluźnić samemu zmęczone nogi można skorzystać z wałka lub twardej butelki.

  1. Ból/dyskomfort w kręgosłupie

Niewątpliwie fizjoterapeuta jest najlepszym rozwiązaniem. Ale co zrobić, gdy go nie ma?

W związku z tym warto stosować przed oraz po treningu stretching. Należy pamiętać o wszystkich grupach mięśniowych, nie tylko samych nogach. Dodatkowo, treningi powinny być uzupełnione o ćwiczenia stabilizacyjne. Na pewno fizjoterapeuta pokazywał Wam takie ćwiczenia, np. na piłce, czy niestabilnym podłożu.

Są to najczęstsze kluczowe punkty, na które skarżą się piłkarze.

Podyskutuj z autorem

Sebastian Klich

13882619_1739194926333480_2867849756370862252_n

https://www.facebook.com/fizjoklich/?fref=ts

Dyskusja: