Ważny mecz? Kilka rad dla rodziców młodego sportowca!

Jutro ważny mecz? Twoje dziecko nie może zasnąć? To częsta sytuacja, ale jest kilka rzeczy, które mogą pomóc naszemu młodemu sportowcowi. Oto kilka przydatnych porad:

  • Poczytaj powieść lub komiks, które wciągają cię i uruchomią wyobraźnię.
  • Postaraj się nie oglądać tv, nie przebywać przed jasnym ekranem np. komputera itp. Przynajmniej godzinę przed spaniem. Silne światło tych urządzeń oszukuje nasz mózg dając złudzenie, że jest dzień i nie pora jeszcze spać.
  • Puść łagodną muzykę, zrób trening relaksacyjny. Możesz wykorzystać nagrane opowiadania dla dzieci.

m-and-d-sleep-1

  • Przygotuj małą porcje ciepłego mleka.
  • Unikaj popołudniu i wieczorem pikantnych potraw oraz jedzenia serów.
  • Pomyśl o tym co cię czeka, zwizualizuj udany występ w meczu, na zawodach. Co będzie się działo po kolei… Przekonasz siebie, że wszystko jest pod kontrolą!
  • Zrób ciepłą kąpiel z olejkiem lawendowym.

alternatives-to-club-soccer

  • Wykonaj ćwiczenie wymagające myślenia dwustronnego, np.: powtarzania tabliczki mnożenia z liczbą 9 od przodu i od tyłu.
  • Utrzymuj odpowiednią temperaturę w pokoju, wywietrz pomieszczenie. Optymalna temperatura do spania to zazwyczaj 18-22 stopnie Celciuszaw. Kiedy jest wyższa łatwiej się odwonić co tym bardziej przed meczem jest niekorzystne.

Źródło: Costas I. Karageorghis i Peter C. Terry., 2014, Psychologia dla sportowców. Wydawnictwo Inne Spacery Zielonka, s. 281.

Podyskutuj z autorem:

Sandra Kalinowska_psycholog sportu

Sandra Kalinowska – s.kalinowska@topwyszkoleni.pl. Psycholog sportu, Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia sportu pozytywnego” SWPS Sopot. Pasjonatka tenisa oraz rolek. www.topwyszkoleni.pl

 

Dyskusja: